Streszczenie „Akademii pana Kleksa” w pigułce
klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
Pan Kleks był zadziwiającą postacią. Jego surdut miał niezliczoną ilość kieszeni, w których przechowywał wiele przedmiotów. Każdego wieczoru zapominał o tym, co się wydarzyło, a pamięć odzyskiwał dzięki zielonemu płynowi. Potrafił unosić się w powietrzu i pewnego dnia Adaś podobnie jak on nabrał powietrza w usta. Stał się lekki jak piórko i uniósł się w górę, przeżywając niesamowitą przygodę, o której opowiedział swoim przyjaciołom.

Każdego ranka, punktualnie o godzinie piątej, Mateusz budził uczniów Akademii pana Kleksa. Chłopcy brali prysznic, ubierali się i spotykali się w jadalni na śniadaniu. Następnie przechodzili do gabinetu pana Kleksa na poranny apel. Wtedy też oddawali profesorowi senne lusterka, w których odbijały się ich sny. Pan Kleks za pomocą specjalnego kwasu zbierał z nich sny, a te, które były najbardziej niezwykłe, zapisywał w księdze. O godzinie siódmej rozpoczynały się lekcje.

Uczniowie uczyli się kleksografii, przędzenia liter oraz pozyskiwali umiejętność leczenia chorych sprzętów, które leżały w szpitalu na drugim piętrze. Lekcja geografii polegała na grze piłką, zrobioną z globusa i wykrzykiwaniu nazw geograficznych, w które trafił czubek buta. Po lekcjach chłopcy wypełniali przydzielone im obowiązki. W tym czasie pan Kleks wraz z Adasiem, który został jego pomocnikiem, przygotowywał obiad. Wszystkie posiłki przyrządzał za pomocą specjalnych jadalnych farb, tworzenia których nauczył się od doktora Paj-Chi-Wo.

Po obiedzie pan Kleks wymyślał różne zabawy dla swych podopiecznych. Pewnego dnia zaproponował im zabawę w poszukiwanie skarbów. Adaś Niezgódka wraz z Arturem postanowili działać razem. Przez jakiś czas przedzierali się przez gęste zarośla, aż w końcu dotarli do olbrzymiego dębu. Dostrzegli dziuplę i weszli do niej. Ku swemu zdziwieniu w środku odkryli kręte schody, którymi dotarli do jasnej sali. Znajdowały się tam trzy skrzynie. W pierwszej siedziała Królewna Żabka, która poprosiła, aby zostawili ją w spokoju. W zamian ofiarowała im skarby, ukryte w pozostałych skrzyniach. W ten sposób chłopcy stali się posiadaczami złotego kluczyka i gwizdka.

Po powrocie do Akademii okazało się, że przedmioty te są magiczne i niezwykle cenne. Gwizdek przenosił właściciela w każde miejsce, w którym chciał się znaleźć, a kluczyk otwierał każde drzwi. W nagrodę za znalezienie tak wspaniałych skarbów obydwaj chłopcy zostali wyróżnieni piegami, a Adaś opowiedział swoją przygodę.

Udostępnij

strona:   - 1 -  - 2 -  - 3 -  - 4 -  - 5 -  - 6 - 


  Dowiedz się więcej
1  „Akademia pana Kleksa” - streszczenie szczegółowe
2  Opis poszukiwania skarbów
3  cytaty



Komentarze
artykuł / utwór: Streszczenie „Akademii pana Kleksa” w pigułce


  • Tak się zabierałam do przeczytania książki i przeczytałam tylko jeden rozdział... Jak dobrze , że jest internet!!! Kiedy mam 1-3 dni na przeczytanie lektury , wolę się zająć streszczeniem.NIe czaję - po co pisać pareset stron księżki , skoro można w 5-ciu upchnąć wszystko???
    Jula (oliwia.sip {at} gg.pl)






Tagi: